Onze werkwijze

Een unieke aanpak die werkt

Coram is een familiebedrijf met een solide financieel fundament dat zich richt op de lange termijn. Door een oprechte, persoonlijke aanpak en een passie voor design te combineren met expertise en ondernemerschap, hebben we ons ontwikkeld tot een organisatie, die waarde toevoegt aan het welzijn van onze eindgebruikers, onze individuele merken en bedrijven, onze partners en leveranciers.

Wendbaar & transparant

Coram is een betrouwbaar, toegankelijk familiebedrijf met oog voor persoonlijk contact en duurzame relaties.

Zonder dat we de focus op onze toekomstvisie verliezen, spelen we continu in op veranderingen in de markt. E-commerce, veranderende customer journeys en de groeiende care-markt creëren nieuwe kansen en vragen om andere marktbenaderingen, nieuwe productconcepten en de herinrichting van onze distributie. Coram gaat hier snel, flexibel en doelgericht mee om zodat we onze positie in Europa verder kunnen uitbouwen.

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Binnen alle productgroepen waarin onze merken en bedrijven gespecialiseerd zijn, garanderen we West-Europese topkwaliteit.

We willen het voor iedereen mogelijk maken om met onze producten en services een persoonlijke, mooie en functionele badkamer te creëren. Ongeacht zijn of haar budget. Onze brede specialistische kennis van badkamerproducten en de internationale markt waarin we opereren, maken het mogelijk om de prijs/kwaliteit balans optimaal te houden.

Ruim productaanbod

Van woonhuis tot hotel, cruiseschip, verzorgingstehuis of scholen; overal maken wij badkamer- en toiletproducten voor.

Verkrijgbaar in warenhuizen, doe-het-zelfmarkten, webshops, vakhandel, installateurs of via distributeurs, architecten of projectontwikkelaars, met West-Europa als voornaamste afzetgebied. Onze producten onderscheiden zich door een eigen ontwerp, productie in eigen beheer en innovatieve oplossingen.

Europees design, wereldwijd verkrijgbaar

Ons eigen team van designers en productontwikkelaars innoveert en verbetert onze producten continu.

Als een van de weinige zelf-producerende spelers op de markt, kunnen wij bovendien snel en flexibel anticiperen op de vraag van de eindgebruiker. In West-Europa streven we ernaar om uit te groeien tot een belangrijke speler in sanitair.

Buiten Europa ligt onze focus op grote projecten zoals colleges, ccruiseschepen en hotelketens en het vergroten en ondersteunen van de activiteiten van onze businesspartners. Met Geesa, Tiger en Sealskin exporteren we reeds naar landen buiten Europa.

Samen verantwoord ondernemen

We geloven in de kracht van onze merken en bedrijven en scheppen voor hen aantrekkelijke kaders waarin ze kunnen groeien en excelleren.

We doen dit trouwens ook voor onze partners en leveranciers, waarmee we altijd nauw samenwerken. En we dragen zorg voor het welzijn van de eindgebruiker. Onze activiteiten toetsen we aan benchmarks met betrekking tot duurzaamheid. Al onze bedrijven voldoen aan de door lokale overheden gestelde wet- en regelgeving en milieu-eisen.

Sealskin is aangesloten bij het Business Social Compliance Initiative. Het Business Social Compliance Initiative (BSCI) is een initiatief van bedrijven die zich inzetten voor betere arbeidsomstandigheden in hun wereldwijde toeleveringsketen.