Onze identiteit

Een unieke aanpak die werkt

Coram is een familiebedrijf met een solide financieel fundament dat zich richt op de lange termijn. Door een oprechte, persoonlijke aanpak en een passie voor design te combineren met expertise, sterke merken en ondernemerschap, hebben we ons ontwikkeld tot een organisatie die waarde toevoegt aan het welzijn van onze consumenten, onze klanten, onze partners en onze werknemers.

Betrouwbaar & innovatief

Coram is een betrouwbaar, toegankelijk familiebedrijf met oog voor persoonlijk contact en duurzame relaties.

Zonder dat we de focus op onze toekomstvisie verliezen, spelen we continu in op veranderingen in de markt. E-commerce, veranderende customer journeys en de groeiende care-markt creëren nieuwe kansen en vragen om andere marktbenaderingen, nieuwe productconcepten en de herinrichting van onze distributie. Coram gaat hier snel, flexibel en doelgericht mee om zodat we onze positie in Europa verder kunnen uitbouwen.

Inspirerende merken

We willen onze klanten en de eindconsument inspireren om het voor iedereen mogelijk te maken om met onze merken, producten en services een persoonlijke, mooie en functionele badkamer te creëren, passend bij ieder budget.

Binnen alle productgroepen waarin onze merken en bedrijven gespecialiseerd zijn, garanderen we topkwaliteit. Onze brede specialistische kennis van badkamerproducten en de internationale markt waarin we opereren, maken het mogelijk om de prijs/kwaliteit balans optimaal te houden.

Ruim productaanbod & kennis

Coram biedt een breed product assortiment, waarbij de nadruk ligt op accessoires en douches.

Een assortiment dat verkrijgbaar is in warenhuizen, doe-het-zelfmarkten, webshops, vakhandel, installateurs of via distributeurs, architecten en projectontwikkelaars. We hebben ons zo georganiseerd dat elke verkoper in elke regio de producten van de verschillende merken kan aanbieden, kortom ‘one face to the customer’. Hiermee en onze brede kennis van badkamer producten en de markt willen wij de meest relevante partner zijn voor onze klanten en de eindconsument.

Europees design, eigen ontwikkeling

Binnen ons Design Lab ontwikkelt ons eigen team van designers en product engineers voortdurend nieuwe producten en verbetert het  bestaande.

Hierbij ligt de nadruk op design, functionaliteit, kwaliteit en installatie gemak. Innovatieve producten met een herkenbaar design voor verschillende interieurstijlen. Daarbij gaan we op zoek naar ‘consumer insights’  en worden interieurtrends nauwlettend gevolgd, omdat we die steeds meer en sneller terug zien in de badkamer. Als een van de weinige zelf-ontwikkelende spelers op de markt, kunnen wij bovendien snel en flexibel anticiperen op de vraag van onze klanten en die van de eindconsument.

Samen verantwoord ondernemen

We geloven in de kracht van onze medewerkers en merken, voor hen scheppen we aantrekkelijke kaders waarbinnen ze kunnen groeien en excelleren.

Ook doen we dit  voor onze klanten en leveranciers, waarmee we altijd nauw samenwerken. We dragen zorg voor het welzijn van de eindgebruiker. Onze activiteiten toetsen we aan benchmarks met betrekking tot duurzaamheid. Al onze bedrijven voldoen aan de door lokale overheden gestelde wet- en regelgeving en milieu-eisen.